Ameryka, Ameryka - koncert
Źródło: Organizator
Jak brzmi Nowy Jork? Dowiemy się tego na Broadwayu. Chociaż Kandyd nie należał do największych sukcesów Leonarda Bernsteina, to Uwertura stała się jego najpopularniejszym utworem. Wprawdzie jest to klasyczne allegro sonatowe, ale niezapomniane melodie nadają mu szczególny koloryt wysublimowanej rozrywki.
Z kolei Włoch Roberto Molinelii przedstawia miasto z bardziej sentymentalnej perspektywy. Najpierw wschodzi Senny świt, pociągający ciepłem i bogactwem harmonii. Następnie wchodzimy do Tango club, celebrującego muzykę Astora Piazzolli. Kolejną część – Sentymentalny wieczór – przenika senny jazz, a finałową Noc na Broadwayu – niepowstrzymany ruch.
Zupełnie inaczej noc widział Charles Ives: „Ten utwór to dźwiękowy obraz odgłosów natury i różnych zdarzeń, które ludzie słyszeli mniej więcej 30 lat temu (zanim silnik spalinowy i radio zmonopolizowały ziemię i niebo), siedząc na ławce w Central Parku w gorącą letnią noc”.
A jak widzi Paryż Amerykanin? Inspiracją dla George’a Gershwina były wrażenia zebrane podczas tournée po Europie. Paryski jazz, klaksony samochodowe, lekka muzyka w stylu grupy Les Six oraz elementy bluesa wyrażające nostalgię Gershwina za Nowym Światem – tworzą razem niezwykły kalejdoskop.
Wykonawcy:
Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej
Marek Konarski / saksofony
Przemysław Fiugajski / dyrygent
Program:
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990)
Uwertura do musicalu Kandyd
ROBERTO MOLINELLI (*1963)
Four Pictures from New York,
koncert saksofonowy
CHARLES IVES (1874-1954)
Central Park in the Dark
GEORGE GERSHWIN (1898-1937)
Amerykanin w Paryżu
BILETY:
60 zł normalny
50 zł ulgowy
40 zł balkon